Maarten Monster

Marketingmanager

Google for Jobs: hoe lang moeten we in Nederland nog wachten? Menig uitzendbureau voelt zich toch nog een beetje onzeker. En ondertussen zie je in Google Analytics ineens de eerste “google-for-jobs"-bezoeker vanuit India op je website landen. Ben je technisch en strategisch wel voldoende voorbereid? En wordt het voor directe werkgevers straks niet veel te makkelijk om personeel te vinden? 

Moet je als uitzendbureau bang zijn? 

Het antwoord is ja en nee. Ben je bereid om tijd en geld te investeren in het aanpassen van je processen en strategie? Dan biedt Google for Jobs zeker kansen. Doe je niets of wacht je toch te lang? Dan kan het platform alsnog een bedreiging voor je vormen. 

Neem de laatste onzekerheden weg door de volgende vragen te beantwoorden: 

  1. Heb je de boel technisch op orde?  
    • Je vacaturedetailpagina moet gestructureerde data bevatten in lijn met de vereisten van Google for Jobs 
    • Is bovenstaande stap gerealiseerd? Doe dan de gestructureerde gegevens test van Google!
  2. Zijn je vacatureteksten van goede kwaliteit en bevatten ze de essentiële elementen zoals het salaris?  
    • Nee? Er zijn hele goede bureaus die je hiermee kunnen helpen, maar zelf kun je ook veel. Bij Florys hebben we bijvoorbeeld een stappenplan voor het schrijven van goede vacatureteksten. Interesse? Neem dan contact op met Maartje van Florys!
  3. Heb je je opdrachtgevers geïnformeerd over de gevolgen van Google for Jobs?  
    • Veel uitzendbureas publiceren nog geen vacatures op naam van de opdrachtgever.
    • Google for Jobs wil dat je de naam en het adres van de opdrachtgever publiceert. Weten jouw klanten dit al? 

Kun je deze drie vragen met “ja” beantwoorden, dan ben je al een heel eind. Heb je toch nog vragen? Neem gerust even contact op met Maarten Monster van Florys.  

Wat is Google for Jobs? Bekijk het filmpje van Google zelf