Maarten Monster

Medewerker Marketing & Kwaliteit

Uitzendgroep Zuid Nederland B.V. is een ervaren regionale uitzendorganisatie te Veldhoven met de gespecialiseerde onderdelen: payroll, uitzenden en detacheren. Roland Zimmerman, Eigenaar van UZN uit Veldhoven, maakt sinds maart 2020 gebruik van de interim-diensten van Florys. Roland vertelt hoe de samenwerking tussen UZN en Florys hem in de praktijk is bevallen.


Roland Zimmerman, Eigenaar UZN in Veldhoven


De casus

Aanleiding interim-traject
Hoe kwam je bij Florys terecht voor een interim-oplossing?
Waarin maakte Florys het verschil?
Resultaten
Toekomst


Aanleiding interim-traject

Eén van de grootste problemen waar ik tegenaan liep was het zoeken naar een goede aansluiting tussen de gegevens vanuit de uitzendsoftware UBplus en de gegevens bij onze accountant, die volledig in AFAS werkt. Ik merkte dat mijn huidige accountant onvoldoende kennis had van de uitzendbranche. Door het werken met verschillende softwarepakketten en verschil in de interpretatie van kosten was er veel sprake van dubbel werk en het inzicht in de cijfers was eigenlijk nog steeds niet bevredigend. Ik had dringend behoefte aan iemand die, kijkend door een uitzendbril, voor financiële aansluiting kon zorgen en de uitzendadministratie op orde kon brengen.


Hoe kwam je bij Florys terecht voor een interim-oplossing?

Ik ben met Florys in contact gekomen dankzij Peter van Engeldorp-Gastelaars, destijds eigenaar van IBC Personeelsdiensten. Bij die uitzendonderneming maakte Peter destijds al gebruik van de diensten van Florys. Omdat ik zag dat hij zijn organisatie altijd goed had staan, vertelde ik hem over de eerder genoemde problemen waar ik bij UZN tegenaan liep. Peter was bij zijn toenmalige uitzendorganisatie tegen een soortgelijk probleem aangelopen en is toen uitstekend geholpen door Gerard de Wit van Florys. Toen heeft Peter eigenlijk tegen mij gezegd: ‘Ik ken er eigenlijk maar één die je kunt bellen en dat is Gerard van Florys’. Dat heb ik toen gelijk gedaan en wat denk je? Hij kwam ook!


Waarin maakte Florys het verschil?

We konden Gerard eigenlijk direct alleen laten

Gerard is het type persoon waartegen je kunt zeggen: ‘daar staat een computer en je weet zelf wat je moet doen’. Als hij ons teveel vragen zou gaan stellen, zou hij niet de juiste man voor ons zijn. Dat maakt het voor ons gewoon heel makkelijk en prettig werken. Ik had er vanaf het begin het volste vertrouwen in. Gerard ging aan de slag en binnen paar uur kwam hij naar beneden met correcte cijfers. En dat is natuurlijk super belangrijk voor je bedrijfsvoering.

Kennis van de uitzendbranche

Ik heb meerdere mensen van Florys gesproken. Hierdoor heb ik echt het gevoel gekregen dat er bij Florys veel kennis zit over de uitzendbranche. In het verleden heb ik ook wel eens kennis ingekocht bij andere partijen en dat bleef dan toch altijd wat zweverig. Dan kwam er een conclusie die je ook zelf had kunnen verzinnen en bleef je met meer vragen achter dan wanneer je begon. Ik ben ondernemer en wil woorden als UBplus, AFAS of Exact eigenlijk niet horen. Ik wil loonstroken, facturen en duidelijke rapportages. Gerard heeft ons daar erg goed bij geholpen.

Korte lijntjes en geen urenschrijvers of hokjesdenkers

De meeste externen zijn van die ‘urenschrijvers’, vooral in software en IT. Als ik Gerard op donderdagmiddag om 4 uur een mail stuur met een moeilijk vraag, dan kreeg ik vaak diezelfde middag om 5 uur nog een reactie. Florys is altijd goed bereikbaar en puur het feit dat je een kort lijntje hebt met een specialist, geeft het gevoel dat het goed komt. Het is fijn dat je iemand hebt die zegt ‘ik log wel even in en ik regel het wel’. En die flexibiliteit is wederzijds, zo moet er ook gewoon tijd zijn om even een bak koffie te doen en te vragen hoe het weekend was. Gerard is in die zin niet de traditionele ‘urenschrijver’ en hokjesdenker.


Resultaten

Voor het eerst weer bruikbare maand- en kwartaalcijfers

Doordat Gerard van Florys een verdiepingsslag kon maken vanuit de cijfers in UBPlus en de juiste aansluiting kon realiseren met de accountant, hadden we eigenlijk voor het eerst weer bruikbare maand- en kwartaalcijfers. De moeilijkheid zat hem bijvoorbeeld in het aansluiten van cijfers vanuit het vierwekelijkse verloningsproces in combinatie met een maandelijkse rapportage. Daarnaast wist Gerard slimmere keuzes te maken in het verspreid ten laste brengen van kosten, waardoor margecijfers in onze rapportages niet meer vertekenden. Hierdoor was er geen discussie meer over de cijfers.

Interim-dienstverlening van Florys levert inmiddels meer geld op dan het kost

Ik vind het niet erg om geld uit te geven als dit zich aan de andere kant weer terugbetaalt. Gerard kost mij geld, maar mijn accountantskosten zijn gedaald. Met alle zaken die hij voor ons regelt, levert Florys nu eigenlijk geld op. Denk aan optimaliseringen rondom de reservering van feestdagen, het kunnen benutten van het scholingspotje en boekhoudkundig advies. Daarnaast deelt Gerard zijn parate kennis over de uitzendsoftware ook met de mensen op de werkvloer. De collega’s kunnen hierdoor efficiënter werken en dit is echt een verademing. 

Duidelijkheid en een gerust gevoel over de NOW-regeling

Dankzij de cijfers en het advies van Florys, wisten we of we gebruik konden gaan maken van de NOW-regeling. Gerard heeft getoetst of er daadwerkelijk recht was op de NOW-regeling. Dit besluit hebben we kunnen nemen op basis van cijfers en het geeft mij een gerust gevoel dat we daar nu meer grip op hebben.


Toekomst

Voor mij is de samenwerking tussen Florys en UZN nu al geslaagd. Gerard is voor ons echt de juiste man en dankzij hem hebben we weer grip op onze cijfers. Als ik in de toekomst een probleem heb waar ik niet uitkom, weet ik Florys zeker te vinden. Ik denk dat het een blijvertje is.