Arjan den Besten

Senior Boekhoudkundig Medewerker

Vrijdagmorgen om kwart voor acht trek ik de huisdeur achter mij dicht. Een kwartier later arriveer ik in Hendrik-Ido-Ambacht. Ik sta voor de deur bij Albeka Kantoor- en Bedrijfsinrichting. Florys en Albeka kennen elkaar al meer dan tien jaar. Het bureau waaraan ik begon met werken in Alblasserdam, zo’n tien jaar geleden, kwam bij hen vandaan. Albeka was toen ook in Alblasserdam gevestigd. Inmiddels zijn we allebei uit ons jasje gegroeid en ‘groter gegaan’. Ook Intro Personeel is geen onbekende voor de mensen van Albeka. Sterker nog, menig werknemer heeft zijn weg naar het bedrijf via Intro gevonden. We hebben dus een organisatiebrede, duurzame relatie, die we koesteren!

Waarom ben ik bij Albeka?

Inmiddels zit ik al anderhalf jaar regelmatig achter een bureau van Albeka bij Albeka zelf. Zoals gezegd zijn beide organisaties gegroeid. De financieel adviseur kan niet zonder kantoor en de leverancier van kantoormeubilair kan niet zonder duidelijk inzicht in de cijfers. Daar ligt dan ook de basis voor onze prettige samenwerking. Nelis van der Hoek, directeur van Albeka, realiseerde zich dat de groei van zijn organisatie druk uitoefende op zijn administratie. Daarnaast ontstond er een tijdelijk gat in de personeelsbezetting. Om ervoor te zorgen dat deze druk geen overdruk werd, schakelde hij Florys in. Daarmee begon voor mij een enerverende interim-periode.

Wat doe ik bij Albeka?

Anderhalf jaar geleden begon ik met praktische ondersteuning van de administratie. De facturen werden al geboekt, de betalingen en ontvangsten werden al verwerkt, de verkoopfacturen gingen de deur al uit, maar dit proces kon efficiënter. Waar lagen nog handige trucs om dit proces te optimaliseren? Ik dacht hierover mee en zette mijn kennis en ervaring in om de administratieve processen verder te stroomlijnen. Gaandeweg vonden we met elkaar de juiste structuur om de deelprocessen op elkaar af te stemmen.

Inmiddels zijn mijn werkzaamheden verder toegespitst op de rapportages. Omdat de basis met elkaar goed geregeld is, kan uit de cijfers waardevolle informatie worden ontleend. Met Nelis spreek ik daarover. We hebben het over onderwerpen als voorraad, marge en bedrijfskosten. Administratie wordt nogal eens gezien als noodzakelijk kwaad. Dat het niet altijd uitkomt of leuk is, durf ik zelfs als ‘cijferman’ te beamen. Het is echter mooi om te zien dat ik naast ondernemers als Nelis kan gaan staan en we samen kunnen sparren.

Er ligt een mooie periode achter ons, waarin we elkaar tot bloei lieten komen. Daarnaast zijn de lijnen kort en open, zodat we snel kunnen schakelen als onze inzet gewenst is. En aan de volgende bestelling kantoormeubilair wordt hard gewerkt. Florys groeit en daar hebben we Albeka bij nodig!