Mijn uitzendbureau backoffice kost veel tijd en geld

Als uitzendondernemer wil je doen waar je goed in bent: kandidaten aan een mooie baan helpen bij één van je klanten. Helaas blijven de spelregels binnen de flexbranche steeds veranderen en ben je steeds meer tijd kwijt aan juridische en administratieve vraagstukken. Tijd die je binnen de huidige krappe arbeidsmarkt eigenlijk zou moeten besteden aan het toekomstbestendig maken van je bedrijf en het bouwen aan je werkgeversmerk. Hier ben je als flexondernemer toch niet je eigen uitzendbureau voor begonnen?

Het op tijd en correct betalen van uitzendkrachten gaat bij de meeste uitzendbureaus vaak nog wel goed, maar wanneer je even niet scherp bent, zijn de financiële- en personele gevolgen vaak niet te overzien. CAO-wijzigingen bij de NBBU en ABU vliegen je om de oren, om nog maar te zwijgen over de Wet Arbeidsmarkt in Balans (WAB) en het correct toepassen van de inlenersbeloning. Het uitbesteden van de backoffice van jouw uitzendbureau is daarom een interessante optie.

Backoffice uitzendbureau uitbesteden of zelf doen?

Wij spreken regelmatig flexondernemers die teveel tijd kwijt zijn aan backoffice zaken zoals administratieve en juridische vragen. Daarnaast hebben uitzendkrachten in een krappe arbeidsmarkt hogere verwachtingen van je. Uitzendkrachten willen altijd en overal toegang tot hun urenadministratie, loonstrookjes en jaaropgaven.

Verder willen zij hun verlofuren en declaraties met een paar simpele handelingen kunnen indienen via hun smartphone. En je wilt toch niet dat al je uitzendkrachten straks voor de concurrent gaan werken? Tijd voor actie dus!

Onderneem je geen actie? Dan heeft dit wellicht negatieve gevolgen

  • Je bent teveel tijd kwijt aan administratieve en juridische vragen. Deze tijd had je eigenlijk moeten besteden aan het moderniseren van je uitzendonderneming.
  • Je voldoet niet aan de steeds hogere verwachtingen van je uitzendkrachten. Meer en meer uitzendkrachten gaan voor de concurrent werken.
  • Je trekt op alle fronten de kar, begint op een octopus te lijken en je werkdagen worden steeds langer. Thuis zit je steeds minder vaak met je gezin aan de eettafel.

Backoffice voor uitzendbureau uitbesteden aan Florys

Bij Florys hebben we diverse uitzendondernemers geholpen die veel tijd en geld kwijt waren aan hun salarisadministratie. Ook konden zij niet altijd voldoen aan de toenemende verwachtingen van hun uitzendkrachten. Florys zorgde ervoor dat de belangrijkste bedrijfsprocessen weer in lijn kwamen met de behoeften van het uitzendkrachten en het management. Hoe? Door de backoffice- en salarisadministratie van het uitzendbureau uit te besteden aan de ervaren PDL- of VPS-gediplomeerde specialisten van Florys en gebruik te maken van de nieuwste oplossingen op het gebied van backoffice-software. 

Zo is er altijd en overal duidelijkheid voor jou en je uitzendkrachten! 


Sparren met onze meest ervaren man binnen de Flexbranche?

Rene staat voor je klaar!

Alles op een rij