Wat verdien ik per plaatsing?

Elk jaar in december, wanneer Sinterklaas ons land betreedt, is het voor jou als flexondernemer de hoogste tijd om goed na te denken. Na te denken over de kostprijsopbouw voor het komende jaar. Hoe voorkom je dat je niet te veel cadeautjes uitdeelt aan je klanten? Je bent immers Sinterklaas niet?

Als flexondernemer is het een uitdaging om van tevoren te weten hoeveel je aan een specifieke uitzending gaat verdienen. Wellicht maak je daarom gebruik van gestandaardiseerde kostprijsfactoren. Aan de ene kant wil je met concurrerende tarieven de markt veroveren. Aan de andere kant wil je jezelf niet in de vingers snijden door kosten over het hoofd te zien. Werkgeverspremies, subsidies, cao’s en pensioenen zijn slechts een aantal factoren die van invloed kunnen zijn op de kostprijs. Wanneer je voorafgaand aan een nieuw uitzendtraject geen duidelijk of actueel overzicht hebt van de individuele kostprijs, dan kan dit negatieve gevolgen hebben.

Onderneem je geen actie? Dan heeft dit wellicht negatieve gevolgen:

  • Je recruiters springen een gat in de lucht bij elke nieuwe plaatsing. Zonder zich af te vragen wat deze plaatsingen nu precies opleveren. Aan het eind van het jaar kun je alleen geen bonus aan ze uitkeren.
  • Door onvoldoende inzicht in je kostprijs, prijs je jezelf uit de markt.
  • Door onvoldoende inzicht in je kostprijs verdien je te weinig om de kosten te dekken.

Waarom oplossingen van Florys werken

Bij Florys hebben we René en Debora in dienst. Samen hebben zij ruim 30 jaar ervaring in de flexbranche, waarbij René zelfs een eigen flexonderneming heeft gehad! Met behulp van de juiste kennis en tooling kunnen zij jou volledig inzicht bieden in jouw individuele kostprijs. Daarnaast kunnen ze je adviseren om je kostprijs te optimaliseren. Zo weet je zeker dat jij voortaan cadeautjes krijgt in plaats van uitdeelt.  


Sparren met onze meest ervaren man binnen de Flexbranche?

Rene staat voor je klaar!

Alles op een rij