Marieke Jansen

Afdelingsplanner / Boekhoudkundig Medewerker

Om de administratie behapbaar te houden is het belangrijk om gestructureerd te werk te gaan. Plan dagelijks een moment om uw post en e-mail te verwerken en orden deze direct op een manier die u prettig vindt.  Sorteer alle facturen en bonnen in mappen of bakjes. Hierbij is het handig om een onderscheid te maken tussen de volgende soorten gegevens:

  1. Inkomende facturen: Facturen van leveranciers die nog betaald moeten worden
  2. Uitgaande facturen: De facturen die vanuit uw onderneming worden verstuurd naar klanten
  3. Bonnen: Betaalbewijzen van pin- of contante betalingen, maar ook bankafschriften en declaraties
  4. Fiscaal: Gegevens die belangrijk zijn voor de BTW-aangifte en andere belastingaangiften
  5. Overige documenten: zoals contracten of andere schriftelijke afspraken met klanten en relaties

Tip: Schrijf op de bonnen waarvoor de aanschaf is geweest en scan minimaal eens per maand alle bonnen in. Op deze manier gaat er is de kans kleiner dat er gegevens verloren gaan of vergeten worden.