Hans Bossenbroek

Communicatiemedewerker

Klanten voorzien van financieel advies op maat. Florys-relatiebeheerder Nikita van der Velden houdt zich hier dagelijks mee bezig. Of het nu gaat om een kleine eenmanszaak, charitatieve instelling of een grote B.V. “Ik wil graag het verlengstuk zijn voor de klant.”

Jaarrekeningen, fiscale aangiftes en andere rapportages. Nikita weet er alles van. Letterlijk. Niet voor niets is ze relatiebeheerder. “Ik spreek klanten er regelmatig over. Vaak telefonisch, maar ik ga ook graag bij ze langs. Door met hen te sparren over financiële vraagstukken, weet ik precies wat er speelt en hoe ik hen het beste van dienst kan zijn.”

Variatie

Ze staat klanten dan ook op allerlei gebieden bij. “Ik controleer administraties en jaarrekeningen, adviseer hen over coronamaatregelen, maar ook bijvoorbeeld hoe ze Power BI in hun bedrijf kunnen inzetten.” Juist die variatie maakt haar werk leuk, zegt Nikita. “Door heel Nederland bezoek ik klanten. Het gaat daarbij niet alleen om MKB-bedrijven, maar bijvoorbeeld ook om charitatieve instellingen.”

Klant centraal

Klanten krijgen allemaal persoonlijke aandacht en advies op maat. “Florys is een advieskantoor met brede expertise en dat heeft zo z’n voordelen. We verstrekken niet alleen de vereiste financiële gegevens. Nee, wij willen echt waarde toevoegen voor de klant. Hoe? Door niet alleen ‘boekhouder’ te zijn, maar hen ook goed te adviseren. Door iedereen in zijn eigen specialisme te laten excelleren, kunnen wij onze tijd effectiever aan de klant besteden. We nemen dan ook écht de tijd voor een klant, zodat we deskundig advies kunnen geven. De klant staat bij ons centraal, niet het eindproduct. We laten dat blijken door waar mogelijk in te spelen op de wensen van de klant, zoals het ontzorgen in administratieve lasten en inzicht te creëren in het verhaal ‘achter de cijfers’ om zo van meerwaarde te kunnen zijn. Naast de financiële kant van een bedrijf zijn er nog vele andere onderdelen waarop een ondernemer zich dient te focussen, klanten hebben daardoor zoals begrijpelijk niet alle kennis van financiële en fiscale zaken. Daar kan ik met veel plezier mijn expertise toepassen en hen daarin bijstaan. ”

Helikopterview

Concreet betekent het dat Nikita bijspringt bij complexe vraagstukken. “Je kijkt vaak verder dan alleen de kale cijfers en denkt ook mee over strategie, bedrijfscultuur of bepaalde primaire processen. Dan moet je ook echt kennismaken met het bedrijf en in gesprek gaan met de directeur of de financieel verantwoordelijke. We merken dat de dagelijkse gang van zaken in een bedrijf al veel tijd in beslag neemt waardoor het lastig is om ook nog het overzicht te behouden. Als relatiebeheerder kan ik voor onze klant op dit gebied een helikopterview creëren.”

Relaties uitbreiden en verdiepen

In de anderhalf jaar die Nikita nu bij Florys werkt, heeft ze al menig klant vooruitgeholpen. “Ik geniet niet alleen van mijn werk zelf, maar ook van de fijne contacten met collega’s en klanten. In de toekomst hoop ik deze externe en interne relaties te kunnen uitbreiden en verdiepen en zowel voor Florys als voor de klant écht van toegevoegde waarde te zijn.”